ترموستات یخچال | ۵ علائم خرابی ، تست و نحوه

میتوان گفت ترموستات یخچال یکتا از مهمترین قطعات یخچال فریزرهاست.


ترموستات قطعه ایست که فارغ از گونه یخچال,  تعمیرات یخچال سامسونگ در تمامی یخچال فریزرها اعم از قدیمی و جدید هستی دارد. تنظیم درجه یخچال, دمای پسندیده یخچال و فریزر, خاموش روشن شدن موتور یخچال, مدت زمان اتومات یخچال و مواردی از این دست, موضوعاتی هستند که به ترموستات ارتباط دارند.

ترموستات به راستی مسئولیت تغییر ناپذیر نگه داشتن دمای یخچال فریزر را بعهده دارد. اگر ترموستات هستی نداشت, کمپرسور یا موتور یخچال یکسره پیشه می‌کرد و عملا قادر نبودیم دمای یخچال را تنظیم کنیم.


در این مطلب منظور داریم با هم به بررسی این تکه بپردازیم.

ترموستات یخچال چگونه پیشه می‌کند؟

همانطور که گفته شد ترموستات در یخچال یا رله دما وظیفه ثابت نگه داشتن دما را به عهده دارد.


وقتی با مفتوح شدن درب یخچال یا پیمان دادن مونث غذایی گرم در یخچال, دمای یخچال بالا می‌رود, ترموستات به کمپرسور یا موتور یخچال پروانه صریح شدن می‌دهد. در این مرحله کمپرسور صریح شده و لغایت زمانی که یخچال به دمای مورد نظر نرسیده شغل می‌کند.


وقتی دمای کابین یخچال, به دمای باره عقیده رسید, این قطعه در یخچال پروانه خاموش شدن کمپرسور را صادر کرده و کاهش دما متوقف می‌شود. تعمیرات یخچال سامسونگ

در واقع ترموستات  قطعه‌ ایست مکانیکی که وظیفه قطع و وصل کردن جریان کمپرسور را به عهده دارد تا بتوان دمای یخچال را در مقدار مشخصی تنظیم کرد و مقاوم نگه داشت.

در یخچال‌های کهنه تر درجه ترموستات به چهره دستی با ولوم تنظیم دما سپریدن می‌شد اما در یخچال‌های جدید که حائز نمایشگر دیجیتال هستند, این عمل به صورت دیجیتالی انجام می‌شود.


تنظیم درجه ترموستات

دمای مناسب یخچال فریزر و تنظیم درجه یخچال از موضوعاتی هستند که به ترموستات یخچال مربوطند. تنظیم درجه دمای ترموستات روی دمای مناسب در فصول مختلف, نه تنها سبب افزایش درازا عمر مواد غذایی و تفریق مصرف برق شده, بلکه سبب کاهش استهلاک کمپرسور و افزایش درازا عمر آن نیز می‌گردد.

بهترین دما برای یخچال ۳۷ درجه فرنهایت و برای فریزر ۰ درجه فارنهایت یا بین ۵ تا ۷ درجه سانتی‌گراد برای یخچال و منفی ۱۸ تا منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد برای فریزر می‌باشد.

اما تنظیم دمای یخچال بر روی این اعداد فقط برای یخچال‌های حائز نمایشگر دیجیتال امکان‌پذیر است و برای یخچال‌های بدون نمایشگر و حائز درجه تنظیم مکانیکی, باید از بین اعداد ۱ تا ۵ گرد را انتخاب کنید. پروا داشته باشید در این گونه یخچال فریزرها, عدد بزرگتر به معنی شغل بیشتر کمپرسور, سرمای بیشتر و دمای پایینتر برای یخچال فریزر شماست.


نکته: بهتر است بدانید دمای محیط بیرونی یخچال, حتی وقتی درب یخچال بسته است, بر روی دمای یخچال کارایی می‌گذارد. پس بهتر است در فصول گرم سال دمای یخچال را کمی پایینتر از دیگر فصول قرار دهید.


انواع ترموستات یخچال

تمامی ترموستات‌ها یک وظیفه را در یخچال فریزر بر عهده دارند و آن ثابت نگه داشتن دمای یخچال به وسیله قطع و وصل کردن جریان برق کمپرسور است. ولی ترموستات‌های یخچال گونه ها مختلفی داشته و این عمل را به روش‌های مختلفی انجام می‌دهند.


انواع ترموستات برای یخچال عبارتند از:


 ترموستات  مدل خفگی بخار

 ترموستات  مدل دو قطبی

 کنترلرهای دیجیتالی یا جامد الکتریکی تعمیرات یخچال سامسونگ


علائم ویرانی ترموستات در یخچال

خرابی ترموستات یخچال علاوه بر کارایی بر عملکرد یخچال و ویرانی مواد غذایی شده, بلکه مصرف برق و فرسایش دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. بعد بهتر است علائم خرابی ترموستات را بدانیم تا در در چهره بروز دشوار سریعا آن را برطرف کنیم.


۱. بالا رفتن دمای یخچال فریزر

یکی از دلایل گرم شدن یخچال فریزر, خرابی ترموستات یخچال است. اگر متوجه شدید که یخچال به اندازه کافی سرد نیست و با تنظیم درجه دما بر روی دمای پایینتر نیز این سخت همچنان هستی دارد, باید به خرابی ترموستات شک کنید. در واقع در این حالت ترموستات , که باید با بالا رفتن دمای یخچال, فرمان صریح شدن کمپرسور را صادر کند, با مشکل روبرو شده و این پیشه را سپریدن نمی‌دهد.

البته این سخت می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که باید بدست کارشناس بررسی شوند.


۲. یخ زدن مواد غذایی تو یخچال تعمیرات یخچال سامسونگ

اگر متوجه انجماد مواد غذایی داخل یخچال خود شدید نخست دمای یخچال را کمی بالا برده و چند ساعت صبر کنید. اگر این دشوار کماکان وجود داشت, علت آن می‌تواند خرابی ترموستات باشد. در این حالت, ترموستات باید با رسیدن یخچال به دمای مورد پروانه قطع برق کمپرسور و سکوت آن را صادر کند که این پیشه را سپریدن نمی‌دهد.


۳. تغییر ناپذیر نبودن دمای یخچال

وظیفه ترموستات ثابت نگه داشتن دمای یخچال است. اگر متوجه شدید که دمای یخچال دگرگونی ها محسوسی دارد و ثابت نیست احتمالا ترموستات یخچال خراب شده است.

در این حالت مواد غذایی با بالا رفتن دمای یخچال تباه و با زیر آمدن بیش از مرز دما یخ می‌زنند.


۴. یخچال تمام مدت پیشه می‌کند تعمیرات یخچال سامسونگ

از مهمترین نشانه‌های ویرانی ترموستات اتومات نکردن یخچال است. ترموستات وظیفه دارد با رسیدن یخچال به دمای مطلوب, پروانه سکوت کمپرسور را صادر کند. در صورت خرابی ترموستات این کار سپریدن نشده و کمپرسور تمام وقت پیشه می‌کند.

البته باید بدانید شغل کردن همش کمپرسور لغایت حدود ۶ ساعت طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. اما اگر کمپرسور بیش از این میزان شغل می‌کند باید به ویرانی ترموستات شک کنید.

[ بازدید : 7 ]

[ شنبه 24 ارديبهشت 1401 ] 11:17 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]