راه اندازی مرکز تماس هوشمند

راه اندازی مرکز تماس

  مرکز تماس تلفنی چیست و نحوه تاسیس مرکز تماس چگونه می باشد :

در بازرگانی امروزه ، بستگی با مشتری ، امری کاملا غیر قابل اجتناب است . هر شرکت کارآمدی ، باید به نحو احسنت ،  روال مدیریت ارتباط با مشتریان را برای خود تعریف و شفاف سازی نماید .  نقطه مرکزی برای اطلاعات بیشتر در زمینه راه اندازی مرکز تماس هوشمند اینجا را کلیک کنید مدیریت پیوستگی با مشتریان در یک سازمان و نهاد می تواند یک مرکز تماس ( کال سنتر ) باشد . مرکز تماس یا کال سنتر ، جایی است  که تنی چند از کارمندان یک کمپانی مسئول تمامی ارتباطات با مشتریان می باشند .


 


ایجاد ظاهری قشنگ از کمپانی با تاسیس مرکز تماس :

همانطور که ذکر شد ، مرکز تماس ، اولین جایی است که یک مشتری و یا مخاطب با سازمان شما ارتباط استوار می کند و عملا حد بین شما و مشتری را برپایی داده و جایی است که چهره سازمان شما ، بدون فهم حضور فیزیکی ، در عقیده مشتری شکل می گیرد . هرچقدر روش استجابت گویی در این مرکز شکیل تر و کارا تر باشد ، بی گمان کارایی مثبت زیادی روی مخاطب شما خواهد داشت .


 


انواع وابستگی مخاطبین با مرکز تماس :

ارتباط مشتری با شما ( ارتباطات وارده به سیستم ) می توانند به چهره های کنفرانس صوتی و تصویری و یا گرفتن گونه ها فکس ، ایمیل و … باشند .


خدمات مرکز تماس : 

نوع خدماتی که اعضای یک کال سنتر کمپانی به تماس گیرنده ها ،  ارائه می کنند می توانند دربرگیرنده : فروش کالا یا خدمات ، ارائه خدمات حمایت ، ارائه  گونه ها خدمات راهبری ، دریافت انواع پیام های انتقادی و پیشنهادی و …. می باشند . وانگهی شما می توانید با استفاده از ماژول دفترچه تلفن ، احصاییه های تماس مشتریان و یا مخاطبین خود را در سیستم نگهداری کنید .


 


راه اندازی مرکز تماس  ( راه اندازی کال سنتر ):

در سالیان تازه کمپانی های کبیر و کوچک با تاسیس باشگاه های مشتریان و … سعی کرده اند که به شکل بسیار حرفه ای تری با مشتریان خود بستگی پایدار ساخته الی به اهداف خود بهتر نایل آیند . گرد از این روش های برقراری ارتباط با مشتری ،  پیاده سازی و راه اندازی مرکز تماس می باشد .


برای راه اندازی مرکز تماس ، این شرکت از سیستم های پیشرفته ویپ (Voip )  کاربرد می کند .  سیستم ویپ ، صدا را از راه بستر شبکه انتقال می دهد ، بدین مفهوم که این سیستم می تواند بر روی سانترال تلفن شما نصب شده و یا اینکه مستقلا عمل کند .


 


نحوه تنظیم خطوط تلفن در مرکز تماس :

در این سیستم تمامی خطوط تلفن به گزینش شما ، در نخست به این مرکز وصل شده و سپس توسط این مرکز پذیرش ها صادر و یا برای پیگیری ها آتی زمان بندی اعلام می گردد . در ضمن در چهره لزوم شما می توانید برای تمامی تماس های رسیده ، تیکت و شماره پیگیری ، نیز ثبت و در گزین کردن مشتری قرار دهید .


 


ارتباط مرکز تماس با سیستم های تلفنی دیگر :

لازم به ذکر است ، پس از طریق اندازی مرکز تماس ، این سیستم قابلیت اتصال به تمامی سیستم های تلفنی موجود در بازار از جمله تلفن های نسل کهن دربرگیرنده پاناسونیک و یا سیستم های مترقی ای مانندسیسکو ، آوایا ،  ایزبل و … را دارد .


امکانات مرکز تماس :

توسط مرکز تماس نه فقط شما می توانید هر گونه تماس ( صوتی ، تصویری و … )  واصله از مخاطبین خود را مدیریت کنید ، بلکه می توانید کارمندان بخش مرکر تماس را نیز به راستی مدیریت نمائید . این سیستم به شما امکان تعریف بی نهایت اپراتور را خواهد داد و سپس برای هر اپراتور یک اکانت برپایی نموده و اپراتور ها بدست این اکانت ها استجابت گوی مخاطبین خویش می باشند .


اکانت بندی اپراتور ها این امکان را به مدیر کال سنتر می دهد الی کارائی اپراتور ها را به حقیقت سنجیده و گزارش های نموداری بسیاری شکیلی تعبيه نماید .


گزارش های صادره در مرکز تماس : 

گزارش های دریافتی از مرکز تماس می توانند شامل :   شمار تماس های رسیده هر کاربر ، تعداد تماس های جواب داده شده توسط هر کاربر ، مدت سررسید وابستگی دیتا شده به بر تماس ، مدت سررسید پرکار بودن هر کاربر ، مدت سررسید استراحت کاربر ، مدت سررسید آزاد و بی شغل بودن یک کاربر و ده ها گزارش زیاد شکیل مدیریتی و به زبان فاسی را دریافت ارائه کرد .


 


ماژول  مرکز تماس یا کال سنتر شرکت آی تی شبکه :

ماژول مرکز تماس یا کال سنتر ما برای چنین مواردی طراحی و به شکل زیاد چیره دست پیاده سازی گردیده است الی شما را در رسیدن به اهداف عالیه شرکتتان یاری نماید.  این مجموعه نرم افزاری این امکان را برای مشتریان شما  فراهم می آورد که در هر موعد و هر مکانی و با سریع‌ترین و ساده‌ترین امکانات بتوانند با کمپانی شما بستگی استوار کنند. هم‌چنین با به کارگیری ماژول‌ها و امکانات موجود در نرم‌افزار مرکز تماس می‌توان با هر مشتری بر بنیاد ارزشی که برای سازمان به به اتفاق می‌آورد پیوستگی برقرار کرد.


 


افزایش بهره وری با نظام مرکز تماس :

ماژول کال سنتر جهت مدیریت و مهار اپراتورهای یک ارگان و بالا بردن راندمان کاری این افراد و ارائه خدمات بهتر به مشتریان و دریافت تصمیمات بهتر مدیریتی در مقوله جذب نیرو و مدیریت آنها نیز می باشد.


این ماژول جهت مشاغل فروش اینترنتی و تلفنی فوق العاده کاربردیست و راندمان کارتان را 100 درصد بالا میبرد.


از عمده مشتریان این ماژول ها : آژانس های مسافرتی ، شرکت ها با دسته فروش و حمایت و …  می باشند .


 


نحوه پاسخ گویی کاربران در مرکز تماس : 

بر پای بست، تنظیمات نرم اسباب و دل خواه شما ، نرم افزار توانا است شیوه اتصال تماس ها در بین کاربران را تنظیم نماید . بدین شیوه که تماس می توانند در بین کاربران به صورت های : چرخشی ،  بالاترین مهارت ، بالاترین  سرعت پذیرش گویی  و… تقسیم و تنظیم شوند . این تنظیمات بدست مدیر کال سنتر تنظیم می گردد . 


امکانات مرکز تماس و نرم اسباب کال سنتر : 

امکانات مرکز تماس بسته به شیوه پیوستگی به آن می تواند متفاوت باشد . اعضا و کاربران کال سنتر به سه بخش بخش می شوند  :

1- مدیرکل سیستم

2- قیم کال سنتر

3- اپراتور ساده


نقش مدیر کل سیستم کال سنتر :

در لایه مدیر همه سیستم  شما میتوانید گروه های کاری مجموعه خود را ایجاد نموده  و سپس در لایه زیر تر کاربران  ، سرپرست کال سنتر را مشخص نمایید . نقش مدیر کل ، همگی اختیارات لازم برای تاسیس و بازرسی بر سیستم را در گزین کردن دارد . معمولا این نقش بر دوش مدیران شبکه در سازمان قرار گرفته می شود . این فرد بر اساس سیاست های سازمانی ، افراد زیر تر نقش بندی می کند . مدیر همه مرکز تماس می تواند تمامی گزارشات را اخذ نماید . 


نقش سرپرست کال سنتر :

نقش قیم کال سنتر ، بدست مدیر بالا دستی سیستم اعطا می گردد . این نقش وظیفه کلی مدیریت اعضای کال سنتر ( اپراتور ها) را در گزین کردن دارد . این فرد اپراتور ها را تعریف کرده ، مدیت زمان فعال و غیر فعال بودن آنها را به دقت کنترل می کند . این نقش می تواند گزارشات زیاد مترقی ای به چهره نموداری و به زبان پارسی را از سیستم گرفتن نماید . 


سرپرست کال سنتر ،  میتواند وضعیت صفوف تحت کنترل خویش را نگریستن نموده و آن را مدیریت نماید  .


به طور نمونه : اینکه چند تن داخل رسته منتظر هستند و چه اپراتور هایی در حالت آماده پاسخگویی هستند .

زمانی که یک تماس به اپراتور وصل میشود ، از رسته بیرون رفته و وضعیت آن به چهره اتوماتیک به حالت در حال مکالمه تغییر میکند . همچنین ، سرپرست می تواند تماس های آنلاین اپراتور های خویش را تماشا کرده و آنها را استراق سمع نماید.  سرپرست می تواند به صورت انلاین چگونگی کنونی اپراتور های خویش را تماشا کرده و حتی حالت انها را تغییر دهد. سرپرست واحد می تواند  گزارش ها متنوعی را  به چهره جدول و نمودار می تواند فرآوری نموده و مکالمات ضبط شده را نیز بشنود.


نقش اپراتور ساده در کال سنتر :

اپراتور ها زیر ترین نقش با ناچیز ترین دسترسی ها را در سیستم کال سنتر به عهده دارند . کاربران مرکز تماس وظیفه پاسخ گویی به تماس ها را به عهده دارند .  اپراتور می تواند تعداد افراد چشم براه در رسته خود را نگریستن کرده و حالت فعلی خود را تغییر دهد .

این حالات بدست کاربر مدیر مشخص می شود که می توانند  :  حالت استراحت ، حالت تماس ورودی اتوماتیک ، حالت جلسه و …

هر کدام از این حالات میتواند تماس ورودی یا خروجی داشته باشند .


 


نظرسنجی آرای مخاطبین در انتهای تماس :

بعد از اتمام استجابت گویی ، مخاطبین شما می توانند نسبت به کیفیت پذیرش های واصله خویش امتیاز دهند . بدین ترتیب که پس از انجام مکالمه ، سیستم پیغامی به هدف رای گیری برای بیننده شما پخش نموده و از بیننده می خواهد خوشنودی خود را  از پذیرش دریافت شده با فشردن چندی دکمه اعلام نمایید . 


 هزینه تاسیس مرکز تماس : 

جهت آگاهی از خرج راه اندازی مرکز تماس ، ابتدا باید سناریوی مد نظر خویش را به همکاران بخش مهندسی فروش ما اعلام نموده تا خرج تاسیس مرکز تماس برای شما به راستی و با زیر ترین قیمت استخراج گردد .

[ بازدید : 14 ]

[ چهارشنبه 20 اسفند 1399 ] 16:31 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

آی پد با نمایشگر تاشو از راه می رسد

پس از برنامه ریزی مایکروسافت برای تولید سرفیس با نمایشگر تاشو، حالا اپل هم قصد دارد شانس خود را برای تولید آی پد با چنین نمایشگری بیازماید.

 به گزارش  مهر به نقل از آسین ایج، موسسه IHS Market مدعی شده که اپل در آینده ای نزدیک یک تبلت آی پد با نمایشگر تاشو عرضه می کند و این در حالی است که تا عرضه سرفیس مایکروسافت با چنین نمایشگری یک سال باقی مانده است.

 

گفته می شود آی پد تاشو هم دارای سیستم عامل iOS بوده و در آن مانند دیگر تبلت های اپل از پردازنده های سری ای شرکت اپل استفاده می شود. در مورد ابعاد نمایشگر تاشوی آی پد هنوز خبری در دست نیست، اما احتمال داده شده که این نمایشگر ابعادی مشابه با رایانه مک بوک داشته باشد.

 

با توجه به اینکه عرضه آی پد تاشو حداقل یک سال طول خواهد کشید، می توان انتظار داشت که این تبلت با فناوری نسل پنجم تلفن همراه سازگار باشد. البته پیش بینی می شود اپل ابتدا برای تولید آیفون نسل پنجم برنامه ریزی کند و سپس آی پد نسل پنجم را عرضه نماید.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11031320.html

[ بازدید : 5 ]

[ چهارشنبه 20 اسفند 1399 ] 16:30 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

بدون حضور خودتان در عکس سلفی بگیرید!

به تازگی اپلیکیشنی ابداع شده که می تواند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و الگویتم مخصوص، اشیا و افراد را در پس زمینه عکس ها حذف کند.

به گزارش مهر، یک اپلیکیشن جدید با حذف اشیا و افراد در پس زمینه عکس ها ابداع شده است.

این اپلیکیشن که Bye Bye Camera نام دارد، در حقیقت ترکیب یک پروژه هنری و اپلیکیشن است.این اپلیکیشن با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی که در فناوری شناسایی صورت به کار می رود افراد را در تصاویر شناسایی می کند. همچنین برای شناسایی اشیا در تصاویر نیز الگوریتمی به نام YOLO را به کار می برد

در مرحله بعد با استفاده از یک ابزار مخصوص فضای خالی شده را پر می کند. توسعه دهنده این اپلیکیشن درباره آن می نویسد: بالاخره می توانید بدون حضور خودتان در عکس سلفی بگیرید.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,عکس سلفی بدون حضور خودتون


البته اپلیکیشن مذکور در حال حاضر بسیار کند است و فرایند حذف افراد از تصویر هنوز ایده آل نیست.

به هرحالBye Bye Cameraبه قیمت ۲.۹۹ سنت در اپ استور iOS عرضه شده است.

https://www.beytoote.com/computer/technews/enews404902.html

[ بازدید : 5 ]

[ چهارشنبه 20 اسفند 1399 ] 16:29 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

گیاه گوش به فرمان تولید شد

محققان دانشگاه ام آی تی از تولید انواع جدیدی از گیاهان خبر داده اند که به گیاهان بونوئیک شهرت یافته و قادر به درک حرکات دست و نیز حرکت دادن خود از طریق دریافت فرامین رایانه ای هستند. 

به گزارش مهر به نقل از ان بی سی نیوز، گیاهان یادشده را می‌توان برای کمک به حرکت وسایل رباتیک نیز به کار گرفت.

 

گیاهان یادشده می‌توانند در آینده کاربردهای گسترده‌ای پیدا کنند. به عنوان مثال می‌توان از گیاهان مذکور برای محافظت از منازل، برقراری ارتباط با دوستان و اقوامی که در فاصله دوری به سر می‌برند، ارسال پیام‌های هشدار دهنده برای افراد بدون نیاز به حسگر یا نمایشگرهای رایانه‌ای و غیره استفاده کرد.

 

هارپریت سارین یکی از اعضای گروه تحقیقاتی طراح این گیاهان در این مورد می‌گوید: گیاهان می‌توانند به بهترین وسایل الکترونیکی مبدل شوند که ما در اختیار داریم. هدف ما بررسی دقیق‌تر طبیعت و همگام شدن با آن است تا بتوانیم از مزایای گیاهان بیشتر استفاده کنیم.

 

برای ایجاد تغییرات یادشده در گیاهان در آنها الکترودهای خاصی کار گذاشته می‌شود که از طریق رایانه قابل کنترل هستند. اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده تحریک بخش‌های مختلف گیاه و دریافت فرامین را توسط آنها ممکن می‌کند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11030505.html

[ بازدید : 4 ]

[ سه شنبه 19 اسفند 1399 ] 10:35 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

میز خورشیدی برای شارژ بی سیم چند ابزار

شارژ بی سیم گوشی ها و تبلت ها پدیده تازه ای نیست، اما طراحی میزی که قادر به ذخیره کردن انرژی خورشیدی باشد و بتوان از آن برای شارژ بی سیم و همزمان چند وسیله استفاده کرد، تازگی دارد. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، شارژ بی سیم گوشی ها و تبلت ها پدیده تازه ای نیست، اما طراحی میزی که قادر به ذخیره کردن انرژی خورشیدی باشد و بتوان از آن برای شارژ بی سیم و همزمان چند وسیله استفاده کرد، تازگی دارد.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, شارژ بی سیم

 

 یک شرکت اسپانیایی به نام پروتون نیوانرژی میز خاصی به نام ای برد طراحی و عرضه کرده که مجهز به قابلیت شارژ بی سیم است. 

 

کاربران می توانند با قرار دادن گوشی ها و تبلت های خود بر روی این میز آنها را به طور همزمان شارژ کنند، بدون آنکه با این کار مشکلی به وجود آید. این میز قادر به ذخیره سازی انرژی دریافتی از خورشید و حتی انرژی مصنوعی انواع لامپ هاست.

 

میز مذکور دارای یک قاب و چارچوب فلزی و نیز یک صفحه شیشه ای در بالاست. شرکت سازنده می گوید با استفاده از این میز می توان حداکثر چهار وسیله را به طور همزمان شارژ کرد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11030489.html

[ بازدید : 3 ]

[ سه شنبه 19 اسفند 1399 ] 10:34 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

ماشین مجازی

در این مقاله قصد داریم در مورد کل چیز در باره ماشین مجازی (VMware) گفتگو کنیم. برای آشنایی با این باره با ما به اتفاق باشید. VMware یک کمپانی مستقر در کالیفرنیا است که در سنه 1998 تأسیس شده و متخصص در تعبيه بستر مجازی سازی زیرساخت های تکنولوژی اطلاعات است.


VMware Workstation یک نرم افزار ماشین مجازی است که برای اطلاعات بیشتر در زمینه ماشین مجازی اینجا را کلیک کنید برای کامپیوترهای x86 و x86-64 برای اجرای چندین سیستم عامل از راه یک کامپیوتر میزبان فیزیکی کاربرد می شود. هر دستگاه مجازی می تواند یک مثال یکتا از هر سیستم عامل (مایکروسافت، لینوکس و غیره) را بطور مقارن اجرا کند. VMware Workstation از سازگاری مشکل افزاری به شدت حمایت می کند و به عنوان پلی بین میزبان و ماشین مجازی برای گونه ها منابع دشوار افزاری از دسته هارد دیسک ها، دستگاه های USB و CD-ROM کار می کند. کلیه درایورهای دستگاه از طریق دستگاه میزبان نصب می شوند.


ایستگاه کاری VMware در سنه 1998 تأسیس شد و محصولات بسیاری را برای مجازی سازی فرآوری کرده است. ایستگاه کاری VMware در سال 2001 توسط VMware تاسیس شد. VMware Workstation امکان نصب چندین مثال از سیستم عامل های مختلف از جمله سیستم عامل های کلاینت و سرور را فراهم می کند. این به مدیران شبکه یا سیستم کمک می کند تا محیط سرور مشتری را آزمایش و بررسی کنند. مدیر وانگهی می تواند مقارن بین ماشین های مجازی گوناگون جابجا شود.


همه چیز در باره ماشین مجازی (VMware)2

VMware Workstation محدودیت های خویش را دارد، از دسته پشتیبانی مشکل افزار، مشکلات سیستم عامل و موانع پروتکل شبکه.


VMware Workstation Pro یک Hypervisor میزبان 64 بیتی است که هدف دارد مجازی سازی را در رایانه های Microsoft End و Linux endpoint Linux، مشابه سیستم های دسک تاپ اتمام دهد.


مجازی سازی پروسه ایجاد یک نرم انگیزه ها یا مجازی از چیزی مانند برنامه های مجازی، سرورها، ذخیره سازی و شبکه ها است. این مؤثر ترین شیوه برای تفریق خرج های تکنولوژی اطلاعات و در همان سان راندمان و چابکی برای کل مشاغل است.


ویژگی های اصلی ماشین های مجازی

VM ها حائز مشخصات ذیل هستند که مزایای مختلفی را ارائه می دهند:


پارتیشن بندی

چندین سیستم عامل را بر روی یک دستگاه فیزیکی اجرا کنید.

منابع سیستم را بین ماشینهای مجازی تقسیم کنید.

امنیت

امنیت را در سطح مشکل اسباب فراهم کنید.

عملکرد را با مهار منابع مترقی حفظ کنید.

کپسوله سازی

کل حالت یک ماشین مجازی را در پرونده ها اندوخته کنید.

دستگاه های مجازی را به راحتی و در حال انتقال و کپی کردن فایل ها انتقال دیتا و کپی کنید.

استقلال سخت افزار

تهیه و یا مهاجرت هر دستگاه مجازی به هر سرور فیزیکی.


انواع مجازی سازی

مجازی سازی سرور

همه چیز در باره ماشین مجازی (VMware)

مجازی سازی سرور چندین سیستم عامل را توانا می سازد الی روی یک سرور فیزیکی یکتا به عنوان ماشین های مجازی بسیار کارآمد شغل کنند. مزایای اصلی دربرگیرنده موارد پایین است:


کارآیی IT بزرگتر

کاهش خرج های عملیاتی

استقرار تندتر کار

افزایش عملکرد برنامه

در دسترس بودن سرور بالاتر

پراکندگی و پیچیدگی سرور حذف شده است

مجازی سازی شبکه

با تکثیر کامل یک شبکه فیزیکی، مجازی سازی شبکه به برنامه ها امکان می دهد همانند شبکه های فیزیکی در یک شبکه مجازی اجرا شوند، اما با مزایای عملیاتی اغلب و تمام استقلال دشوار اسباب مجازی سازی. (مجازی سازی شبکه دستگاهها و سرویسهای شبکه بخردانه را ارائه می دهد، پورتهای منطقی، سوئیچ ها، روترها، فایروال ها، تعادل بار، VPN ها و موارد دیگر، به بارهای کاری متصل).


مجازی سازی دسک تاپ

استقرار دسک تاپ به عنوان یک سرویس مدیریت شده، سازمان های تکنولوژی اطلاعات را قادر می سازد سریعتر به تغییر نیازهای محل کار و فرصتهای نوظهور پاسخ دهند. دسک تاپ های مجازی و برنامه های کاربردی همچنین می توانند به سرعت و به راحتی به شعب، کارمندان برون سپاری و برون مرزی و کارمندان تلفن همراه با استفاده از تبلت های iPad و Android تحویل داده شوند.


مجازی سازی در مقابل Cloud Computing

اگرچه فن آوری هایی به همان اندازه ارزشمند هستند، مجازی سازی و رایانش ابری با هیچکدام قابل تعویض نیست. مجازی سازی نرم افزاری است که مایه می شود محیط های محاسباتی مستقل از زیرساخت های فیزیکی باشد، در حالی که رایانش ابری خدماتی است که منابع محاسباتی مشترک (نرم افزاری و / یا داده ها) را از طریق اینترنت ارائه می دهد. به عنوان راه حل های مکمل، سازمان ها می توانند با مجازی سازی سرورهای خود و سپس حرکت به سمت محاسبات ابری برای چابکی و سرویس دهی بیشتر، آغاز کنند.

[ بازدید : 3 ]

[ سه شنبه 19 اسفند 1399 ] 10:33 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

تیک تاک دومین اپلیکیشن پر دانلود جهان شد

طبق آمار یک موسسه اپلیکیشن تیک تاک و نسخه چینی آن در ۲۰۱۹ حدود ۷۴۰ میلیون بار دانلود شده اند. به این ترتیب تیک تاک با کنار زدن فیس بوک و مسنجر دومین اپلیکیشن پر دانلود جهان در ۲۰۱۹ شد.

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، تحقیقات Sensor Tower نشان می دهد اپلیکیشن تیک تاک و معادل چینی آن(Douyin) با کنار زدن فیس بوک و مسنجر ، در رده دوم پر دانلودترین اپلیکیشن های ۲۰۱۹ میلادی قرار گرفته اند.

 

Sensor Tower شرکتی است که در حوزه اپلیکیشن های موبایل اطلاعات و آمار ارائه می کند.

 

این آمار در حالی منتشر شده که ارتش و نیروی دریایی آمریکا  استفاده از این اپلیکیشن چینی را به دلیل خطر افشای اطلاعات برای نیروهای خود ممنوع کرده اند.

 

 تیک تاک و معادل چینی آن در حقیقت اپلیکیشن های اشتراک گذاری ویدئو هستند که در سال ۲۰۱۹ میلادی رویهم ۷۴۰ میلیون بار  در سراسر جهان دانلود شده اند.

 

طبق پژوهش این موسسه نخستین اپلیکیشن پر دانلود جهان در ۲۰۱۹ میلادی واتس اپ با  ۸۵۰ میلیون  بار دانلود است.

 

این آمار نشان می دهد شبکه اجتماعی تیک تاک در رده بندی پر دانلود ترین اپلیکیشن های جهان توانسته جایگاه فیس بوک و مسنجر را از آن خود کند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews65416.html

[ بازدید : 3 ]

[ دوشنبه 18 اسفند 1399 ] 20:58 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

اپل ۸۰ میلیون آیفون ۵G می‌فروشد!

.تحلیلگر ارشد محصولات اپل به تازگی برآورد و اعلام کرده است که این شرکت قصد حداقل ۸۰ میلیون دستگاه گوشی آیفون ۵G را به فروش برساند. 

به گزارش ایسنا، مینگ چی کو، کارشناس و تحلیلگر ارشد محصولات اپل به تازگی با انتشار یادداشتی پیش بینی کرده است که اپل قصد دارد چهار مدل گوشی هوشمند آیفون مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه ۵G معرفی و روانه بازارهای جهانی کند و انتظار می رود ۸۰ الی ۸۵ میلیون دستگاه از آنها را به فروش برساند.

 

بر اساس گزارش وب سایت gsmarena، وی در این گزارش عنوان کرده است که گوشی‌های هوشمند آیفون که به قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به شبکه ۵G در ابتدا تنها در پنج بازار اصلی و کلیدی اپل یعنی کشورهای ایالات متحده امریکا، کانادا، انگلستان، ژاپن و کره جنوبی عرضه و ارائه خواهد شد و کاربران کشورهای مذکور قادر خواهند بود بسیار سریع‌تر از سایر مناطق و کشورهای جهان به خدمات و سرویس های اینترنت پرسرعت متصل شده و از آن بهره مند شوند.

 

به نظر می رسد اپل تنها در کشورهایی از جهان که تحت پوشش سراسری شبکه ۵G قرار گرفته اند و امکان دسترسی به نسل جدید شلکه اینترنت همراه برای شهروندان آنها وجود دارد، می خواهد گوشی های ۵G را عرضه کند.

 

پیشتر جف کوال، کارشناس و تحلیلگر فعال در موسسه Nomura در یادداشتی برآورد و اعلام کرده بود که اپل به احتمال زیاد چهار مدل گوشی آیفون در پاییز سال ۲۰۲۰ میلادی رونمایی خواهد کرد که هر چهار مدل آن به قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت همراه (شبکه ۵G ) مجهز خواهند بود. وی همچنین پیش بینی کرده  بود که آیفون ۱۲ دو دوربین اصلی دارد که یکی از مدل های آن به صفحه نمایشی به اندازه ۵.۴ اینچ و دیگری ۶.۱ اینچ تجهیز شده است. در کنار آنها، دو مدل دیگر ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی دیگر نیز توسط اپل معرفی و عرضه خواهد شد تا به کاربران اجازه دهد با کیفیت بالاتری محتوای موردنظر خود را مشاهده و تماشا کنند.

 

از آنجایی که بازارهای جهانی موبایل در سال‌های گذشته با رکود بی سابقه‌ای مواجه شده است، به نظر می‌رسد که کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش بینی کرده‌اند که سهم فروش گوشی‌های مجهز به فناوری شبکه ۵G از ۰.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش پیدا خواهد کرد و این بدان معناست که آینده موفقیت‌آمیز و روشنی پیش روی گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری قرار دارد و شبکه نسل پنجم اینترنت همراه نیز در سال‌های آینده با پیشرفت و توسعه قابل توجهی روبرو خواهد شد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11045133.html

[ بازدید : 8 ]

[ دوشنبه 18 اسفند 1399 ] 20:57 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

راه اندازی VOIP سیسکو

خانه / سرویس VoIP
سرویس VoIP
راه اندازی voip و پیاده سازی سرویس voip سیسکو
راه اندازی ویپ voip سیسکو چیست؟
راه اندازی ویپ voip سیسکو چیست؟

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و مرسوم شدن استفاده از این سیستم ها در ادارات و سازمان‌ها، لزوم استفاده از شبكه های كامپیوتری و راه اندازی Voip ویپ روز به روز افزایش می‌یابد. شبكه های كامپیوتری علاوه بر اینكه در تسریع ارتباطات داده‌ای نقش بسیار مهمی بازی می‌كنند، می‌توانند برای اطلاعات بیشتر در زمینه راه اندازی VOIP سیسکو اینجا را کلیک کنید برای بسیاری از كاربردهای غیر داده ای نظیر صدا و ویدئو نیز مورد استفاده قرار گیرند.

 در حال حاضر مفاهیم شبكه ای از ابعاد مختلف گسترش پیدا كرده است. این امر باعث شده تا در طراحی‌های شبكه ویپ چندین عامل مهم در نظر گرفته شود. تا امكان پیاده سازی تکنولوژی‌های جدید و كاربردهای متنوع با حداقل هزینه و تغییرات امكان پذیر باشد.

وجود شبكه‌های كامپیوتری استفاده از سرویس‌ها و تکنولوژی‌های خاص و عمومی در شبكه را به طور روز افزون افزایش داده است. از جمله سرویس‌ها و تکنولوژی‌های نوین مورد استفاده در شبكه‎های كامپیوتری، تكنولوژی ویپ یا همان Voice Over IP می‌باشد.

تکنولوژی ویپ Voip عبارت است از تعیین روش هایی که به وسیله آن، انتقال صدا بر روی شبکه IP فراهم می‌شود.

راه اندازی ویپ voip سیسکو چیست؟
راه اندازی voip ویپ این امکان را فراهم می‌آورد که مکالمات تلفنی و فکس را در شبکه های داده IP-based با کیفیت، قیمت و بازده مناسب انتقال دهیم. انگیزه استفاده از تکنولوژی ویپ و نصب و راه اندازی Voip، ترکیب شبکه های داده و صوت و کاهش هزینه های مربوط به تماس های تلفنی برای مسافت‌های طولانی می‌باشد.

سرویس Voip سیسکو این امکان را میدهد که بدون نیاز به تغییر تلفن ها و فکس های معمولی، مکالمات آنالوگ آنها را به دیجیتال تبدیل کند. و سپس از طریق بستر شبکه های داده آن را انتقال داد. در روش ویپ، صدا به شکل داده در خواهد آمد و می‌توان به وسیله فشرده سازی حجم ترافیک آن را کاهش داد. و در ادامه از طریق سوئیچ ها و Router های LAN و WAN با استفاده از پروتکل های ویژه، صدا را انتقال داد.

راه اندازی ویپ voip سیسکو چیست؟
دلایل راه اندازی Voip
برای استفاده و راه اندازی voip شما نیاز به سیم کشی اختصاصی برای شبکه خود ندارید. این خود یک مزیت بزرگ است چرا که هزینه های شما را به طرز چشم گیری کاهش می‌دهد. هم چنین در صورتی که بخواهید نقل مکان کنید و به جای دیگری تغییر مکان دهید، هیچگونه نیازی به سیم کشی مجدد و اقدامات این چنین نخواهید داشت.

تجهیزات و اجزای سرویس VoIP
به طور کلی یک شبکه مبتنی بر Voip سیسکو و برای راه اندازی Voip به اجزای مختلفی احتیاج دارد:

راه اندازی ویپ voip سیسکو چیست؟
دستگاه‌های تلفن
انواع گوشی های تلفن تحت شبکه و سرویس voip
تلفن ها شامل: IP telephone، تلفن های آنالوگ (معمولی) و یا نرم افزار های شبیه ساز IP phone یا tender phone می‌باشند.

تفلن روی میز یا معمولی
این نوع محبوب ترین و رایج ترین گوشی تلفن برای استفاده از سرویس voip می‌باشد. استفاده از این نوع گوشی voip مانند یک تلفن رومیزی ساده است که توسط کابل اترنت به تلفن شما متصل می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

تلفن یو اس بی USB
ممکن است شما نیاز داشته باشید از سرویس voip توسط کامپیوتر خود استفاده کنید. برای این منظور می‌توان از درگاه های یو اس بی کامپیوتر خود استفاده کنید و با استفاده از گوشی های USB از سرویس voip استفاده نمایید.

تلفن مجازی (اینترنتی)
تلفن های مجازی معمولا نرم افزار هایی (اغلب رایگان) هستند که توسط نصب آن ها روی سیستم خود اعم از کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل، تبلت و … می‌توان از سرویس ویپ استفاده کرد.

Gateway
این تجهیزات ارتباط شبکه Voip سیسکو و شبکه تلفنی آنالوگ را برقرار می‌سازند. این تجهیزات معمولا مسیریاب هایی با قابلیت پشتیبانی از صدا می‌باشند و مجموعه وظایف زیر را بر عهده دارند:

ارتباط خطوط تلفن و تجهیزات شبکه Voip سیسکو با این تجهیزات برقرار می‌گردد. این تجهیزات سیگنال های استاندارد تلفن را دریافت می‌نمایند و پس از تبدیل این سیگنال های آنالوگ به دیجیتال و فشرده سازی آنها مطابق با آدرس های IP، به مقصد مربوطه ارسال می‌گردد.
این تجهیزات بسته های Voice ای را که از شبکه ویپ سیسکو دریافت می‌نمایند پس از تبدیل به سیگنال های آنالوگ به مقصد تلفن های آنالوگ ارسال می‌نمایند. (برعکس عملیات فوق)
هر دو عملیات فوق، به صورت همزمان و دو طرفه (complete Duplex) انجام می‌شود.
MCU
استفاده از تجهیزات MCU – Multi point manage Unit، در حالتی که به کنفرانس تلفنی نیاز داشته باشیم لازم می‌باشد. در واقع اگر به ارتباط تلفنی بیش از دو طرف نیاز داشته باشیم، برای راه اندازی Voip نیاز به استفاده از این تجهیزات می‌باشد.

Application Server
این سرورها، سرویس های XML را برای IP smartphone ها فراهم می‌سازد. بنابراین کاربران IP smartphone ها از طریق برنامه های کاربردی XML می‌توانند به directory ها و Database های مربوطه دسترسی داشته باشند.

Gatekeeper
این تجهیزات در راه اندازی ویپ، عملیات مسیریابی و مدیریت مرکزی نقاط انتهایی مانند ترمینال‌ها، Gatewayها و MCU را انجام می‌دهند. این تجهیزات عملیات CAC (call Admission manage) و ترجمه شماره تلفن یا نام‌ها به آدرس‌های IP را به منظور مسیریابی تماس ها در شبکه های H.323 انجام می‌دهند.

Call Agent
در راه اندازی VoIP این تجهیزات کنترل تماس ها، CAC، کنترل پهنای باند و ترجمه آدرس های IP به شماره تلفن ها و … را انجام می‌دهند. Name manager شرکت سیسکو از این نوع تجهیز می‌باشد. این تجهیز معمولا به منظور سیگنالینگ از پروتکل SCCP – skinny patron manage Protocol استفاده می‌نمایند.

واسط‌های صوتی Analog در شبکه‌های VoIP
در شبکه‌های VoIP، که از تلفن‌های Analog استفاده شده است به وجود یک Gateway که سیگنال‌های آنالوگ را به digital تبدیل و آن‌ها را در بسته‌های IP بسته­ بندی نماید نیاز می‌باشد. واسط‌های Analog که در Gateway‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود شامل دو نوع به شرح زیر می‌باشد:

واسط‌های صوتی FXS (foreign exchange Station): 
این واسط ارتباط دستگاه‌های تلفن آنالوگ را مستقیم به روتر برقرار می‌نماید. این رابط دارای کانکتور RJ-11 می‌باشد. به طور مثال شکل زیر کارت VIC-2FXS را نشان می‌دهد که دارای دو پورت صوت می‌باشد.

کارت Voip FXS
واسط‌های صوتی FXO (forex Station): 
امکان اتصال روتر را مستقیماً به خط تلفن، یعنی به شبکه تلفن عمومی PSTN می‌دهد. کانکتور ارتباطی از نوع RJ-11 می‌باشد. این رابط این امکان را ایجاد می‌کند که افرادی که امکان دسترسی به شبکه IP دارند بتوانند با خارج از این شبکه (یعنی شبکه PSTN)، ارتباط برقرار کنند. شکل زیر کارت VIC-2FXO را که دارای دو پورت می‌باشد را نشان می‌دهد.


واسط‌های صوتی digital در شبکه‌های VoIP
این واسط‌ها شامل واسط‌های E1 – T1 و BRI می‌باشند که امکان برقراری ارتباط دیجیتال بین روتر و دستگاه PBX، روتر و خطوط E1-PRI مخابرات و دستگاه تلفن‌های دیجیتال را فراهم می‌نمایند. در تمامی این واسط‌ها از روش TDM در تقسیم کانال‌های خطوط استفاده می‌شود. در شکل زیر نمونه‌ای ‌از این ارتباط‌ها نشان داده شده است.

در ادامه جهت ارائه توضیحات تكمیلی و طرح پیشنهادی از راهكارهای شركت Cisco استفاده شده است، جهت ایجاد Integrity كامل، راهكارهای مدیریت تماس نیز مبتنی بر راهكارهای Unified conversation این شركت می‌باشد.

شایان به ذكر است در حال حاضر شركت Cisco ارائه دهنده بزرگ‌ترین و جامع‌ترین راهكارهای VoIP وIP Telephony می‌باشد. و راه اندازی VoIP سیسکو یکی از بهترین راه های پیاده سازی ویپ است.

راه اندازی ویپ voip سیسکو چیست؟
فرآیند تماس تلفنی هنگام استفاده از مدیریت متمرکز تماس Cisco
در این قسمت برای درک بهتر از اینکه چه اتفاقی هنگام برقراری یک تماس تلفنی از طریق سرویس VoIP در زمان استفاده از Cisco call manager رخ می‌دهد خواهیم پرداخت به طور کلی ترافیک سرویس تلفنی به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

ترافیک کنترل ارتباط تلفنی
بسته‌های صوتی حامل صوت کاربران سرویس
ترافیک کنترل ارتباط تلفنی، ترافیک پروتکل‌هایی از قبیل MGCP، SIP، H.323 می‌باشد که در مورد استفاده جهت برقراری یک تماس تلفنی می‌باشد. تبدیل شماره تلفن به آدرس IP دستگاه گیرنده، نگهداری و کنترل ارتباط تلفنی در زمان مکالمه و همچنین پایان بخشیدن به این تماس از وظایف این پروتکل‌ها می‌باشند.

همان طور که در شکل زیر مشاهده می‌نمایید بسته‌های صوت از نوع بسته‌های RTP (actual-Time delivery Protocol) می‌باشند. که این پروتکل از طریق پروتکل UDP در لایه ۴ و IP در لایه ۳ جابجا می‌شود. ضمناً در لایه ۲ با توجه به نوع بستر دسترسی در این شبکه از پروتکل متفاوتی از قبیل PPP، Ethernet و یا ATM استفاده می‌شود.

تماص تصویری Voip
با توجه به شکل زیر فرآیند یک تماس به شرح زیر خواهد بود:


۱- هنگامی که کاربر گوشی تلفن را بر می‌دارد، یک سیگنال OFF-Hook به اولین Gateway (روتر R1) فرستاده می‌شود. این روتر نیز پس از دریافت سیگنال مربوطه Cisco call manager را از این درخواست و برقراری تماس (Request) آگاه می‌سازد.

Call manager Cisco -2از روتر R1 سیگنال بوق را برای گوشی درخواست كرده و منتظر گرفتن شماره تماس می‌ماند.

۳- کاربر شماره گیری می‌نماید، روتر R1، ارقام شماره گیری شده را (تک تک) به Cisco call supervisor ارسال می‌نماید.

۴- name supervisor، در جدول مسیریابی خود ارقام شماره گیری شده را جستجو می‌نماید. بر اساس جدول مسیریابی call supervisor، شماره تلفن در خواستی مربوط به روتر R2 می‌باشد.

۵- name manager، به روتر R2 سیگنال زنگ زدن را ارسال می‌نماید سپس ارتباط بر مبنای پروتکل RTP، برقرار می‌گردد.

لازم به ذکر است عملیات نظارت بر تماس در طول تماس تلفنی توسط call supervisor انجام می‌شود. در صورتی که یکی از Gateway‌ها تشخیص دهد که کیفیت ارتباط مناسب نمی‌باشد name manager را آگاه می‌سازد و call supervisor ارتباط را قطع می‌نماید.

پروتکل های سرویس VoIP
در این قسمت انواع پروتکل های مورد استفاده در شبکه ویپ بیان شده است.

H.323
استاندارد ITU-T می‌باشد، که انتقال تصویر و صدا را بر روی شبکه های مبتنی بر IP فراهم می‌سازد.

MGCP
پروتکلی است برای کنترل تماس‌های VoIP و ارتباط آنها با Gateway

SIP
پروتکلی است شبیه به H.323 و تا حدی ساده تر که توسط IETF جهت ایجاد یک ارتباط دو طرفه ایجاد شده است.

RTP
پروتکل RTP، کنترل دریافت بسته های حاوی صوت و صحت توالی آن را انجام می‌دهد.

RSVP
RSVP پروتکل سیگنالینگی است که جهت اجتناب از تاخیر و تامین کیفیت از منابع شبکه استفاده کرده و آنها را برای انتقال صوت رزرو می‌کند. این پروتکل وظیفه مدیریت کیفیت سرویس را نیز دارد.

Mega co/H.248
پروتکل Mega co، بسیار شبیه پروتکل MGCP است و بین عناصر درگاه های چند رسانه ای که به صورت فیزیکی از هم جدا می‌باشند استفاده می‌شود.

RTSP
پروتکل RTSP، یک پروتکل لایه کاربرد می‌باشد و برای کنترل روی تحویل جریان داده های بلادرنگ بکار می‌رود.

RVP
پروتکل RVP، پروتکلی برای انتقال جلسات تلفنی دیجیتال در شبکه های مداری یا داده ای است. این پروتکل تسهیلاتی برای ایجاد و پیکربندی تماس بین دستگاه سرویس گیرنده و دستگاه سرور یا سوئیچ تلفن، فراهم کرده است.

مزایای سرویس Voip ویپ
۱- از مهمترین مزایای استفاده از فناوری VoIP سیسکو و نصب و راه اندازی VoIP در یک سازمان، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۲- عدم نیاز به پرداخت هزینه راه دور و یا شهری جهت برقراری تماس تلفنی بین مراکز مختلف 

۳- افزایش سطح امنیت تلفنی به جهت استفاده نمودن از بستر خصوصی

۴- امکان تعریف و یا انتقال شماره تلفن به صورت دلخواه

۵- یکپارچگی بستر تلفنی با بستر داده

۶- امکان دسترسی به شبکه VoIP سیسکو سازمان از هر نقطه در کشور و خارج از کشور

۷- کیفیت بسیار بالای تماس های شبکه VoIP سیسکو

۸- امکان برقراری ارتباط های تصویری در شبکه VoIP

۹- قابلیت توسعه پذیری و انعطاف پذیری بالای شبکه VoIP سیسکو

همچنین نرم افزار مدیریت تماس شرکت Cisco تحت عنوان Cisco Unifed Communications supervisor یا همان CUCM یک سیستم گفت‌وشنود است، که در راستای پیاده سازی Voip یکی از المان‌های اصلی در راه اندازی Voip شرکت سیکو می‌باشد.

این سامانه از طریق یک GUI قابل دستیابی است و یک واسطه خط فرمان (CLI) برای تسهیل امکان عیب یابی و اداره پایه ای سیستم، مانند شروع و توقف سرویس‌ها و راه اندازی مجدد به آن اضافه شده است. برای فراهم کردن امنیت بیشتر، CUCM Cisco safety Agent به صورت پیش فرض Load شده برروی سامانه ارائه شده است.

راه اندازی voip سیسکو
برخی از نکات مهم در طراحی و راه اندازی VoIP شامل موارد زیر می‌باشد:
۱- در ارتباط بین مراکز، پهنای باند حائز اهمیت می‌باشد. از آنجا که هر خط ویپ، نیاز به حداقل ۲۱Kps و حداکثر ۱۰۶Kps در مسیر رفت و برگشت دارد، در صورت پر شدن Bandwidth موجود اختلال در ارتباط به وجود می‌آید. در این حالت صدا مرتبا قطع و وصل می‌شود، لذا به یک پهنای باند اختصاصی و دائمی احتیاج می‌باشد.

۲- فاصله زمانی عبور بسته ها از مبدا به مقصد و برگشت (Ping Time) در سرویس Voip باید کمتر از ۵۰۰ ms باشد. زیرا در صورت بیشتر بودن فاصله زمانی در ارتباط put off ایجاد خواهد شد و عبور صدا با تاخیر صورت می‌گیرد.

۳- در طراحی و راه اندازی VoIP انتخاب و تنظیمات فشرده سازی حائز اهمیت می‌باشد. لذا در صورت استفاده از استانداردهایی که فشرده سازی را کمتر انجام می‌دهند میزان استفاده پهنای باند بیشتر خواهد شد. در صورت استفاده از فشرده سازی بالا میزان کیفیت صدا پایین خواهد آمد. برای استفاده بهینه از Bandwidth استفاده از QoS در لایه ۲ و ۳ پیشنهاد می‌شود.

بهترین انتخاب برای سیستم ویپ
برای انتخاب بهترین سرویس voip بهتر است با متخصص مورد نظر، نیاز خود را به اشتراک بگذارید و نظرات وی را برای این هدف استفاده کنید. موارد استفاده از سرویس ویپ بسیار زیاد هستند. و این مورد دلیلی است برای نیاز به مشاوره با یک متخصص.

یکی دیگر از سرویس های قابل ارائه توسط تیم فنی شرکت مه خاتون، پیکربندی و رفع عیب تخصصی و راه اندازی سرویس Voip مبتنی بر پروتکل SIP می‌باشد. سرویس SIP telephone در حال حاضر توسط شرکت محترم مخابرات ایران و مخابرات استان تهران در حال ارائه می‌باشد.

در این خصوص راه کار تیم فنی شرکت مهندسی مه خاتون، جهت ایجاد پایداری، انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان هر چه بیشتر، در نتیجه برای راه اندازی VoIP مبتنی بر ارتباطات سیپ ترانک برروی سامانه CUCM شرکت سیسکو می‌باشد.

[ بازدید : 3 ]

[ دوشنبه 18 اسفند 1399 ] 20:56 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

نحوه نصب مجدد لینوکس

شاید زمان آن رسیده است که شما نیاز به پاک کردن و نصب مجدد سیستم عامل داشته باشید به گونه ای که کاملاً جدید باشد. با این حال ، شما نمی دانید چه باید بکنید و نمی دانید... پس با ما همراه باشید.

 

در ابتدا بهتر است از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

تعداد نسخه های مختلف لینوکس وجود دارد که می توانید آن را دانلود کنید. ; Ubuntu, Fedora, Mint, CentOS, Debian, openSUSE. اکنون می خواهیم نحوه نصب لینوکس را با استفاده از اوبونتو به شما نشان دهیم ، اما هر یک از این توزیع ها مراحل نصب یکسانی ندارند اما مشابه هم هستند.

 

برای آماده سازی ، من از یک درایو USB Flash استفاده می کنم. این به مراتب آسان تر و سریع تر از CD / DVD است.

 

برای ساخت دیسک USB برنامه ای وجود دارد که باید دانلود کنید. تصویر ISO از Linux Distro را دانلود کنید. باز هم ، من اوبونتو را انتخاب می کنم اما شما می توانید هر کدام را انتخاب کنید. اگر در رایانه ویندوز هستید ، باید Pendrivelinux را بارگیری کنید ، و اگر در رایانه Mac OS X هستید ، باید UNetbootin را بارگیری کنید.

 

ISO را دانلود کنید ، از برنامه استفاده کنید ، درایو USB خود را (بیشتر از 8 گیگابایت) وصل کنید ، آن را فرمت کنید ، و سریعاً درخواست را دنبال کنید تا Linux Distro را روی آن قرار گیرید.

 

مرحله 1

 

 راهنمای نصب لینوکس, نحوه نصب لینوکس

 

درایو USB را وصل کرده و با فشار دادن (F2) از آن بوت شوید.

 

مرحله 2

 

 راهنمای نصب لینوکس, نحوه نصب لینوکس

 

پس از راه اندازی ، می توانید Ubuntu Linux را قبل از نصب امتحان کنید. اگر می خواهید در اطراف بازی کنید ، آن را امتحان کنید ، اما در صورت آماده بودن بر روی Install Ubuntu کلیک کنید.

 

مرحله 3

 

 راهنمای نصب لینوکس, نحوه نصب لینوکس

 

هنگام نصب بر روی Install Updates کلیک کنید. این یک مرحله اختیاری است اما من دوست دارم این کار را انجام دهم زیرا (ISO) معمولاً قدیمی تر از اکثر بروزرسانی ها است ، بنابراین سیستم عامل لینوکس شما را به روز می کند.

 

مرحله 4


 

 راهنمای نصب لینوکس, نحوه نصب لینوکس

 

Erase Disk را انتخاب کنید و Ubuntu را نصب کنید. این کار هارد دیسک شما را پاک کرده و اوبونتو را روی یک هارد دیسک تازه فرمت شده نصب می کند. برای تأیید گزینه Install Now را کلیک کنید و ادامه دهید.

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/distro-reinstall2-linux.html

[ بازدید : 3 ]

[ يکشنبه 17 اسفند 1399 ] 11:07 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]