هدفون بی‌سیم سونی LinkBuds S با قابلیت حذف نویز فعال و قیمت ۲۰۰ دلار معرفی شد

سونی با معرفی LinkBuds S محصول جدیدی به مجموعه هدفون‌های خود اضافه کرد. این هدفون‌ ۲۰۰ دلاری درواقع مدل بازطراحی‌شده‌ی LinkBuds است. این هدفون جدید در رنگ مشکی و سفید (یا بژ) دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. همان‌طور که در گزارش‌های قبل اشاره شده بود، وزن این محصول فقط ۹٫۶ گرم است.

ورج می‌نویسد، هدفون‌ جدید LinkBuds S سونی از قابلیت‌های جذابی مثل حذف نویز فعال و حالت صدای محیط/شفاف بهره می‌برد و علاوه‌براین از کدک بلوتوث LDAC پشتیبانی می‌کند. این هدفون مثل مدل استاندارد LinkBuds، به‌عنوان محصولی معرفی شده است که می‌توانید در تمام طول روز از آن استفاده کنید و با بهره گرفتن از قابلیت‌های هوشمند آن، میان زندگی خود در محیط بیرون و زندگی دیجیتال پیوند برقرار کنید.

هدفون بی سیم LinkBuds S سونی

LinkBuds S می‌تواند بلافاصله پس از قرار گرفتن در گوش کاربر، به‌طور خودکار موسیقی پخش کند یا فهرست پخش موردنظر کاربر را از اسپاتیفای دریافت کند. علاوه‌براین این محصول می‌تواند پس از پایان تماس‌های کاری، به‌طور خودکار آهنگ‌های آرام‌بخش پخش کند. این محصول همچنین ویژگی‌هایی مثل کنترل صدای تطبیقی را ارائه می‌دهد؛ قابلیتی که به شما اجازه می‌دهد سطوح حذف نویز و صدای محیط را با توجه به موقعیت مکانی یا فعالیت خود، سفارشی‌سازی کنید.

عمر باتری LinkBuds S سونی در حالت فعال بودن قابلیت ANC حدود ۶ ساعت و با جعبه‌ی شارژ آن حدود ۲۰ ساعت است. این هدفون گواهی IPX4 دارد و دربرابر نفوذ آب نیز مقاوم است. متأسفانه سونی امکان شارژ بی‌سیم را از این محصول حذف کرده که این اقدام با توجه به قیمت نسبتاً بالای آن، منطقی نیست.

LinkBuds S از ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) دردسترس خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از امروز آن را پیش‌سفارش خود را ثبت کنند.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/headset/382381-sony-linkbuds-s-announced/

[ بازدید : 7 ]

[ شنبه 31 ارديبهشت 1401 ] 11:20 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

لپ‌ تاپ‌های گیمینگ Triton 300 SE ایسر با تراشه نسل دوازدهم اینتل و پردازنده گرافیکی RTX 30 معرفی شدن

ایسر دو لپ‌تاپ جدید Predator Triton 300 SE را به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی محصولات مخصوص بازی ۲۰۲۲ خود رونمایی کرد. مدل جدید Triton 300 SE با نمایشگر ۱۴ اینچی عرضه خواهد شد. علاوه‌براین اکنون مدل ۱۶ اینچی این لپ‌تاپ نیز معرفی شده است تا کاربرانی که به‌دنبال صفحه‌نمایش بزرگ‌تر هستند نیز گزینه‌ای برای انتخاب دردسترس داشته باشند.

Windowscentral می‌نویسد، لپ‌تاپ‌های جدید Triton 300 SE ایسر برای رقابت با بهترین دستگاه‌های گیمینگ معرفی شده‌اند. این محصولات به پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Core و همچنین پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند انویدیا RTX 30 مجهز شده است. در ادامه نگاهی به مشخصات این لپ‌تاپ‌ها خواهیم داشت.

هر دو مدل Triton 300 SE ایسر از نسبت تصویر ۱۶:۱۰ بهره می‌برند. شایان‌ ذکر است مدل ۱۴ اینچی این محصول با نمایشگر اولد نیز عرضه خواهد شد. مدل ۱۶ اینچی این لپ‌تاپ نیز از وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل (QHD پلاس)، نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و انویدیا G-Sync بهره می‌برد تا تجربه‌ای نرم و روان از اجرای بازی‌ها ارائه دهد. مدل بزرگ‌تر این لپ‌تاپ همچنین از انویدیا Optimus بهره می‌برد؛ قابلیتی که امکان جابه‌جایی بین پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه و مجزا را برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف باتری فراهم می‌کند. این لپ‌تاپ‌ها به فن‌های AeroBlade 3D نسل پنج مجهز شده‌اند تا قطعات داخلی آن‌ها همواره خنک نگه‌ داشته شود.

هر دو مدل Triton 300 SE ایسر از مودم بی‌سیم اینتل Killer Wi-Fi 63 AX1675i بهره می‌برند، درحالی‌که مدل بزرگ‌تر به کنترلر اترنت اینتل Killer E2600 نیز مجهز شده است. این لپ‌تاپ‌ها همچنین از درگاه تاندربولت ۴، دو درگاه USB-A، جک ۳٫۵ میلی‌متری صوتی و HDMI 2.1 بهره می‌برند.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/laptop/382383-acer-predator-triton-300-se-14-16-announce/

[ بازدید : 6 ]

[ شنبه 31 ارديبهشت 1401 ] 11:19 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

ترموستات یخچال | ۵ علائم خرابی ، تست و نحوه

میتوان گفت ترموستات یخچال یکتا از مهمترین قطعات یخچال فریزرهاست.


ترموستات قطعه ایست که فارغ از گونه یخچال,  تعمیرات یخچال سامسونگ در تمامی یخچال فریزرها اعم از قدیمی و جدید هستی دارد. تنظیم درجه یخچال, دمای پسندیده یخچال و فریزر, خاموش روشن شدن موتور یخچال, مدت زمان اتومات یخچال و مواردی از این دست, موضوعاتی هستند که به ترموستات ارتباط دارند.

ترموستات به راستی مسئولیت تغییر ناپذیر نگه داشتن دمای یخچال فریزر را بعهده دارد. اگر ترموستات هستی نداشت, کمپرسور یا موتور یخچال یکسره پیشه می‌کرد و عملا قادر نبودیم دمای یخچال را تنظیم کنیم.


در این مطلب منظور داریم با هم به بررسی این تکه بپردازیم.

ترموستات یخچال چگونه پیشه می‌کند؟

همانطور که گفته شد ترموستات در یخچال یا رله دما وظیفه ثابت نگه داشتن دما را به عهده دارد.


وقتی با مفتوح شدن درب یخچال یا پیمان دادن مونث غذایی گرم در یخچال, دمای یخچال بالا می‌رود, ترموستات به کمپرسور یا موتور یخچال پروانه صریح شدن می‌دهد. در این مرحله کمپرسور صریح شده و لغایت زمانی که یخچال به دمای مورد نظر نرسیده شغل می‌کند.


وقتی دمای کابین یخچال, به دمای باره عقیده رسید, این قطعه در یخچال پروانه خاموش شدن کمپرسور را صادر کرده و کاهش دما متوقف می‌شود. تعمیرات یخچال سامسونگ

در واقع ترموستات  قطعه‌ ایست مکانیکی که وظیفه قطع و وصل کردن جریان کمپرسور را به عهده دارد تا بتوان دمای یخچال را در مقدار مشخصی تنظیم کرد و مقاوم نگه داشت.

در یخچال‌های کهنه تر درجه ترموستات به چهره دستی با ولوم تنظیم دما سپریدن می‌شد اما در یخچال‌های جدید که حائز نمایشگر دیجیتال هستند, این عمل به صورت دیجیتالی انجام می‌شود.


تنظیم درجه ترموستات

دمای مناسب یخچال فریزر و تنظیم درجه یخچال از موضوعاتی هستند که به ترموستات یخچال مربوطند. تنظیم درجه دمای ترموستات روی دمای مناسب در فصول مختلف, نه تنها سبب افزایش درازا عمر مواد غذایی و تفریق مصرف برق شده, بلکه سبب کاهش استهلاک کمپرسور و افزایش درازا عمر آن نیز می‌گردد.

بهترین دما برای یخچال ۳۷ درجه فرنهایت و برای فریزر ۰ درجه فارنهایت یا بین ۵ تا ۷ درجه سانتی‌گراد برای یخچال و منفی ۱۸ تا منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد برای فریزر می‌باشد.

اما تنظیم دمای یخچال بر روی این اعداد فقط برای یخچال‌های حائز نمایشگر دیجیتال امکان‌پذیر است و برای یخچال‌های بدون نمایشگر و حائز درجه تنظیم مکانیکی, باید از بین اعداد ۱ تا ۵ گرد را انتخاب کنید. پروا داشته باشید در این گونه یخچال فریزرها, عدد بزرگتر به معنی شغل بیشتر کمپرسور, سرمای بیشتر و دمای پایینتر برای یخچال فریزر شماست.


نکته: بهتر است بدانید دمای محیط بیرونی یخچال, حتی وقتی درب یخچال بسته است, بر روی دمای یخچال کارایی می‌گذارد. پس بهتر است در فصول گرم سال دمای یخچال را کمی پایینتر از دیگر فصول قرار دهید.


انواع ترموستات یخچال

تمامی ترموستات‌ها یک وظیفه را در یخچال فریزر بر عهده دارند و آن ثابت نگه داشتن دمای یخچال به وسیله قطع و وصل کردن جریان برق کمپرسور است. ولی ترموستات‌های یخچال گونه ها مختلفی داشته و این عمل را به روش‌های مختلفی انجام می‌دهند.


انواع ترموستات برای یخچال عبارتند از:


 ترموستات  مدل خفگی بخار

 ترموستات  مدل دو قطبی

 کنترلرهای دیجیتالی یا جامد الکتریکی تعمیرات یخچال سامسونگ


علائم ویرانی ترموستات در یخچال

خرابی ترموستات یخچال علاوه بر کارایی بر عملکرد یخچال و ویرانی مواد غذایی شده, بلکه مصرف برق و فرسایش دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. بعد بهتر است علائم خرابی ترموستات را بدانیم تا در در چهره بروز دشوار سریعا آن را برطرف کنیم.


۱. بالا رفتن دمای یخچال فریزر

یکی از دلایل گرم شدن یخچال فریزر, خرابی ترموستات یخچال است. اگر متوجه شدید که یخچال به اندازه کافی سرد نیست و با تنظیم درجه دما بر روی دمای پایینتر نیز این سخت همچنان هستی دارد, باید به خرابی ترموستات شک کنید. در واقع در این حالت ترموستات , که باید با بالا رفتن دمای یخچال, فرمان صریح شدن کمپرسور را صادر کند, با مشکل روبرو شده و این پیشه را سپریدن نمی‌دهد.

البته این سخت می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که باید بدست کارشناس بررسی شوند.


۲. یخ زدن مواد غذایی تو یخچال تعمیرات یخچال سامسونگ

اگر متوجه انجماد مواد غذایی داخل یخچال خود شدید نخست دمای یخچال را کمی بالا برده و چند ساعت صبر کنید. اگر این دشوار کماکان وجود داشت, علت آن می‌تواند خرابی ترموستات باشد. در این حالت, ترموستات باید با رسیدن یخچال به دمای مورد پروانه قطع برق کمپرسور و سکوت آن را صادر کند که این پیشه را سپریدن نمی‌دهد.


۳. تغییر ناپذیر نبودن دمای یخچال

وظیفه ترموستات ثابت نگه داشتن دمای یخچال است. اگر متوجه شدید که دمای یخچال دگرگونی ها محسوسی دارد و ثابت نیست احتمالا ترموستات یخچال خراب شده است.

در این حالت مواد غذایی با بالا رفتن دمای یخچال تباه و با زیر آمدن بیش از مرز دما یخ می‌زنند.


۴. یخچال تمام مدت پیشه می‌کند تعمیرات یخچال سامسونگ

از مهمترین نشانه‌های ویرانی ترموستات اتومات نکردن یخچال است. ترموستات وظیفه دارد با رسیدن یخچال به دمای مطلوب, پروانه سکوت کمپرسور را صادر کند. در صورت خرابی ترموستات این کار سپریدن نشده و کمپرسور تمام وقت پیشه می‌کند.

البته باید بدانید شغل کردن همش کمپرسور لغایت حدود ۶ ساعت طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. اما اگر کمپرسور بیش از این میزان شغل می‌کند باید به ویرانی ترموستات شک کنید.

[ بازدید : 6 ]

[ شنبه 24 ارديبهشت 1401 ] 11:17 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

بی وای دی و رسما به خودروسازی پاک تبدیل می‌شود؛ قدرتمندترین رقیب چینی تسلا

شرکت بی وای دی (BYD) از افزایش چشمگیر فروش خود خبر داد. به گفته این خودروساز چینی، آمار فروش در اولین ماه پس از توقف عرضه مدل‌های بنزینی، با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است. این خودروساز که تولید مدل های بنزین سوز را تقریبا متوقف کرده است٬‌ قرار است به زودی با توقف تولید مدل های هیبریدی به خودروسازی تمام برقی مبدل شود از حیث تکنولوژی و تیراژ‌ تولید می‌تواند رقیبی برای تسلا تلقی شود.

طبق گزارش منتشر شده، بی وای دی در ماه آوریل 105,475 خودروی سواری به مشتریان تحویل داده است. نکته جالب اینکه از بین این تعداد، 57,403 دستگاه تمام الکتریکی و 48,072 دستگاه دیگر هیبریدی شارژی بوده‌اند. به غیر از این، بی وای دی توانسته 567 دستگاه خودروی تجاری برقی نیز به مشتریان تحویل دهد.

بی وای دی

برای اینکه درک بهتری از رشد فروش بی وای دی داشته باشید، باید گفت تعداد مدل‌های تمام الکتریکی فروخته شده در ماه آوریل 256 درصد رشد داشته است. این رقم برای مدل‌های هیبریدی شارژی بیشتر بوده و به 439 درصد می‌رسد.

بد نیست اشاره کنیم بی وای دی از ماه مارس، فروش خودروهای کاملا بنزینی را کنار گذاشته است. این کمپانی در سه ماهه نخست امسال هم عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته 397,420 خودرو بفروشد. چنین رکوردی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 166 درصد رشد دارد. جالب‌تر آنکه از رقم مذکور تنها 5,049 دستگاه با موتور بنزینی وارد بازار شده است. به گفته بی وای دی فروش این دسته نسبت به سال قبل 93 درصد کاهش پیدا کرده است.

بی وای دی

بی وای دی که وارن بافت مشهور یکی از سرمایه‌گذاران آن است، در نظر دارد فروش خودروهای مجهز به موتور درون‌سوز را کلا کنار بگذارد. وانگ چانفو مدیرعامل این شرکت سال قبل در گفتگو با رسانه‌ها به این امر اشاره کرده و افزود که دولت چین با تعیین یک چارچوب زمانی برای توقف تولید خودروهای بنزینی، شرکت‌های خودروسازان را به سمت استفاده پیشرانه‌های پاک تشویق می‌کند. وی در آن گفتگو تاکید کرد که بی وای دی تولید مدل‌های بنزینی را تا پایان سال 2022 متوقف نموده و به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. این مساله به معنای آنست که تولید مدل‌های هیبریدی شارژی نیز بالاخره متوقف می‌شود.

پیش از این برندهای بزرگی چون فورد، جنرال موتورز، مرسدس بنز، ولوو، جگوار لندرور و چند برند مطرح دیگر از خاتمه تولید خودروهای وابسته به سوخت‌های فسیلی تا سال 2040 خبر داده‌اند.

منبع: 

https://digiato.com/article/2022/05/13/byd-sales-spike-despite-it-no-longer-selling-ice-vehicles

[ بازدید : 7 ]

[ شنبه 24 ارديبهشت 1401 ] 11:15 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

تصویر روز ناسا: دونات سیاهچاله مرکزی کهکشان راه شیری

احتمالا می‌دانید که تقریبا در مرکز تمام کهکشان‌ها سیاهچاله ابرپرجرمی وجود دارد و کهکشان ما نیز از آن مستثنا نیست. در مرکز کهکشان راه شیری ستاره‌ها در اطراف جرم بسیار پرجرم و فشرده‌ای می‌چرخند که به نام ستاره «قوس اِی» (Sgr A) شناخته می‌شود که ۲۷ هزار سال نوری از ما دورتر است.

قبلا منجمان با محاسباتی که انجام داده بودند، احتمال می‌دادند که سیاهچاله‌ای در مرکز راه شیری وجود داشته باشد. و حالا تصویری که سوژه امروز ناسا است، اولین مدرک مستقیم از وجود سیاهچاله مرکزی راه شیری است.

همانطور که نظریه نسبیت عام انیشتین پیش‌بینی کرده بود، این سیاهچاله که چهار میلیون برابر جرم خورشید است، نور محیط اطراف خود را خم می‌کند و در مرکز آن ناحیه تاریکی مثل سایه ایجاد می‌شود و در اطراف خود ساختاری حلقه مانند پرنوری می‌سازد.

نحوه ثبت سیاهچاله راه شیری

این تصویر که با همکاری چندین تلسکوپ رادیویی در کنار هم، معروف به تلسکوپ افق رویداد (Event Horizon Telescope) به دست آمده است و تمام اطلاعاتی را که از سیاهچاله‌ها تا امروز از تلسکوپ‌های فضایی و زمینی به دست آورده‌ایم، تایید می‌کند.

این تصویر جزئیات بیشتری از منظره یک سیاهچاله و محیط پویای مرکز آن به ما می‌دهد. تصویر بزرگتری که در بالا مشاهده می‌کنید، ترکیبی از داده‌های پرتوی ایکس تلسکوپ فضایی چاندرا و داده‌های فروسرخ تلسکوپ فضایی هابل است.

با اینکه تصویر بزرگتر ناحیه‌ای با قطر ۷ سال نوری را نشان می‌دهد، میدان دید تلسکوپ افق رویداد فقط ۱۰ دقیقه نوری است که در مقابل توانایی‌های تلسکوپ‌های قبلی عدد شگفت‌انگیزی است.

منبع: 

https://digiato.com/article/2022/05/13/nasa-astronomy-picture-of-the-day-the-milky-way-black-hole

[ بازدید : 6 ]

[ شنبه 24 ارديبهشت 1401 ] 11:15 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

معامله توییتر موقتا متوقف شد؛ ایلان ماسک آمار دقیق کاربران فیک را می خواهد

توییتر اخیرا اعلام کرده بود که حساب‌های فیک یا اسپم این شبکه اجتماعی، کمتر از 5 درصد کل 226 میلیون کاربران فعال روزانه آن را تشکیل می‌دهند. حالا «ایلان ماسک» با توجه به همین موضوع، روند خرید این شبکه اجتماعی را متوقف کرده تا آمار دقیق این دسته از کاربران مشخص شود.

ایلان ماسک خرید توییتر را موقتا متوقف کرد

ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که با پیشنهاد 44 میلیارد دلاری خود قصد خرید توییتر را دارد، در توییت جدید خود لینکی از خبر رویترز را به اشتراک گذاشت و نوشت:

«معامله توییتر به طور موقت متوقف شده است تا جزئیاتی که نشان می‌دهد حساب‌های اسپم/جعلی در واقع کمتر از 5 درصد تمام کاربران را تشکیل می‌دهند، منتشر شوند.»

توییتر در پرونده خود، اشاره کرده که محاسباتش در مورد تعداد حساب‌های اسپم به صورت «تخمینی» انجام شده و تعداد واقعی آن‌ها ممکن است حتی بیشتر باشد. در بخشی از این پرونده آمده:

«ما بررسی‌های خود را انجام داده‌ایم و تخمین می‌زنیم که میانگین حساب‌های اسپم یا جعلی در سه ماهه اول سال 2022 کمتر از 5 درصد که کاربران ما را تشکیل می‌دهد.

ما بخشی از این تصمیم را بر اساس قدرت تشخیص خود انجام داده‌ایم، بنابراین تخمین ما از حساب‌ها اسپم ممکن است به طور دقیق تعداد واقعی آن‌ها را نشان ندهد و میزان صحیح آن‌ها می‌تواند بیشتر از برآورد ما باشد.»

ایلان ماسک

همچنین این خبر در حالی منتشر شده که توییتر اخیرا اعلام کرده بود، طی سه سال متوالی تعداد کاربران روزانه خود را بیشتر از میزان واقعی آن‌ها شمارش کرده است.

از سویی دیگر، بخشی از برنامه‌های ماسک برای توییتر اخیرا فاش شده بود که در بین آن‌ها به «کاهش تعداد ربات‌های اسپم و کلاهبرداری» به عنوان بخشی از برنامه‌های کلیدی ثروتمندترین فرد جهان برای بهبود این سرویس، در کنار موارد دیگری از جمله کاهش وابستگی به تبلیغات و ترویج آزادی بیان، اشاره شده بود.

منبع: 

https://digiato.com/article/2022/05/13/elon-musk-twitter-deal-on-hold-spam-accounts

[ بازدید : 7 ]

[ شنبه 24 ارديبهشت 1401 ] 11:14 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

۷ مشکل رایج در آبسردکن!

انتخاب گونه باکیفیت وسیله برقی برودتی همانند آبسردکن اثناء خرید، باره بسیار مهمی است. اگر نمونه‌ای متناسب با الزامات کاربردی و تعداد کاربران تهیه کرده آموزش تعمیر آبسردکن و به اعتبار برند سازنده آن نیز توجه کافی داشته باشیم، شکیبیدن خرابی و بیچارگی به تعمیر آبسردکن تاحد شدنی ناچیز می‌شود.

با این وجود، به‌دلایل گوناگون امکان دارد احتیاج به تعمیر برای این وسیله پیدا شود.

برخی از معمول‌ترین دشواری ها در این مورد عبارتند از:


۱- وجود سخت در روشن شدن آبسردکن

در بعضی موارد دکمه روشن و خاموش دستگاه عمل نکرده و برای کاربران مشکل جدی برپایی می‌کند. بعد از چک کلیدهای پشت دستگاه و اطمینان از برقراری پیوندیدن برق به دستگاه، انگیزه ها دیگری نظیر عملکرد ترموستات و لاغر نبودن برق شهری نیز باید در این باره بررسی شوند. ولتاژهای ذیل ۲۰۰ برای روشن کردن آبسردکن بسنده-بسندگی نمی‌کند. بالانس و تنظیم نبودن جای قرارگرفتن آبسردکن هم می‌تواند باعث بروز این سخت شود.


۲- سرد یا گرم نکردن آب

مشکلاتی مثل جمع شدن آلودگی روی کویل‌های اپراتور، ویرانی برد کنترل و عدم تنظیمات لازم در ترموستات باعث ایجاد خرده در فرآیند سرد یا گرم کردن آب در دستگاه شده و احتیاج به تعمیر آبسردکن ایجاد می‌شود.


۳- وجود راز و صدا در آبسردکن یا بوق زدن ممتد

وجود صدایی همانند به صدای یخچال در آبسردکن طبیعی بوده و به عملکرد موتور مربوط است. بوق زدن در این دستگاه بیشتر به مانع کردن آرمیچر موتور خنک کننده کندانسور مربوط می‌شود. صداهای غیرطبیعی هم در این دستگاه اغلب به شل بودن پیچ‌ها در بخش‌های مختلف مربوط و به‌راحتی قابل تعمیر و رگلاژ است.


۴- وجود رایحه نامطبوع و جرم در آب

این مورد اغلب به تخلیه نشدن به‌موقع اندوختگاه آبسردکن مربوط می‌شود. راکد ابقاء آب در این اندوختگاه به ایجاد کپک و قارچ و بوگرفتن آب داخل آن منجر می‌شود.

این باره با ایجاد مشکلاتی برای سلامتی همراه است و می‌تواند موجب مسمومیت یا بروز دشواری ها روده‌ای شود. تجمع جرم نیز در طولانی مدت به وزین و بدطعم شدن آب موجود در آبسردکن منجر شده و بردباری بروز سنگ‌های کلیوی را بسیار می‌کند. لازم است اندوختگاه آبسردکن مرتبا تخلیه و تمیز شود.

در این مورد با راهنمایی سرویس‌کار یا مطالعه دفترچه اهنما، شخصا نسبت به رفع دشوار اقدام کرده یا از تعمیرکار کمک بگیرید.


۵- نیاز به جایگزینی فیلترها

فیلترهای مصرفی در آبسردکن جرم و مواد آلاینده را از آب متمایز کرده و آب گوارا را جهت خنک کردن آماده می‌کند. جایگزینی دیرهنگام این فیلترها با گرفتگی شیر آبسردکن یا چکه کردن آن همراه بوده و در پیوستگی مشکلاتی همانند بو اخذ و تعفن اب را نیز به همراه می‌آورد.


۶- چکه و نشتی آب از آبسردکن

بسته نشدن کامل دریچه عقب آبسردکن مایه سرریز شدن آب و برپایی خیسی در محل قرار گرفتن آن می‌شود. در این حالت سینی تهی سازی بیش از گنجایش آب نگه داشته و لبریز می‌شود.

وجود خرده در شیرهای ورودی و خروجی یا شکستگی در آنها نیز از دیگر مواردی است که با نشت آب همراه شده و دشواری ها جدی برای کاربران ایجاد می‌کند. تعمیر آبسردکن در این حالت زمان چندانی از شما نمی‌گیرد، ولی از اتلاف و هدر رفت آب و برپایی بی‌نظمی و دشواری ها نم در محیط بازدارندگی می‌کند.


۷- یخ زدگی دستگاه

تنظیم دمای آبسردکن بدست ترموستات اتمام می‌گیرد. با مختل شدن عملکرد ترموستات، امکان یخ‌زدگی لوله های خروجی و قطع آب و مشکلات ثانیه در این زمینه زیاد است. در این باره دربایستن به حضور تعمیرکار برای تنظیم مجدد یا تعمیر آبسردکن در بخش ترموستات هستی دارد.


استفاده از آبسردکن برای در دسترس داشتن آب پاکیزه و گوارا و البته خنک در همه ساعات روز، ایده‌ای پرطرفدار بین افرادی است که به سلامتی جسمی اهمیت زیادی می‌دهند. ولی پس از مدت‌ها به کارگیری این وسیله مفید، احتیاج به تعمیر آبسردکن یا سرویس و یا تعمیر بخش‌هایی متعلق به همانند فیلترها کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسد.


برخی از معمول‌ترین مشکلات در این زمین را می‌توان با کمک تعمیرکاران مستقر در نمایندگی‌های عرضه خدمات این محصولات به‌راحتی حل نمود.

آگاهی نسبت به این موارد کمک می‌کند تا دشواری ها این وسیله در کمترین زمان رفع و آب سرد و گرم لازم همواره در دسترس باشد.

[ بازدید : 7 ]

[ سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ] 11:18 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

شیائومی یک یخچال هوشمند با قابلیت از بین بردن 99.9 درصد باکتری‌ها معرفی کرد

شیائومی یخچال فریزر 4 درب Mijia Cross با ظرفیت 496 لیتر را روانه بازار چین کرد. فضای داخلی این یخچال بزرگ و جادار شامل 316 لیتر در بخش بالایی، 162 لیتر در قسمت فریزر به همراه ظرفیت 18 لیتری جداگانه در کشوی بالایی است و می‌توان آن را با دستورات صوتی کنترل کرد.

این محصول با وجود گردش هوای تمام جانبه و 9 خروجی هوایی، مجهز به تامین هوای 360 درجه است، امری که از یخ‌زدگی و وزش مستقیم هوای سرد روی محتویات یخچال جلوگیری می‌کند. همچنین 5 حسگر دقیق موجود در این یخچال به شکل مداوم دمای آن را کنترل می‌کنند.

مدل جدید یخچال شیائومی

گفتنی است که این وسیله خانگی هوشمند شیائومی دارای 4 حالت عملکرد متفاوت است: حالت هوشمند، حالت تعطیلات، خنک‌سازی سریع و حالت انجماد.

سایر مشخصات و ویژگی‌های یخچال جدید شیائومی

طبق گزارش‌ها، علاوه بر موارد ذکر شده، بخش جداگانه 18 لیتری سه حالت حرارتی دیگر نیز دارد که به آن امکان می‌دهد تا دمای آن جدا از باقی بخش‌های یخچال تنظیم شود.

به ادعای شیائومی، این ویژگی اجازه می‌دهد تا مواد خوراکی حساس‌تر مانند میوه‌ها و سبزیجات در شرایط مناسب‌تری نگهداری شوند و بدین ترتیب مدت بیشتری تازه خواهند ماند.

همینطور شما می‌توانید تنظیمات این محصول را مستقیما از طریق کلیدهای روی آن یا به وسیله اپلیکیشن Mijia انجام دهید، البته کنترل این یخچال از طریق فرمان‌های صوتی Xiao AI نیز امکان‌پذیر است.

مدل جدید یخچال شیائومی

از میان سایر ویژگی‌های این یخچال می‌توان به صدای پایین آن اشاره کرد که برابر با 38 دسی‌بل است. همچنین شیائومی ادعا کرده که استفاده از فناوری ضد باکتری یون نقره باعث می‌شود تا این محصول 99.9 درصد باکتری‌ها از بین ببرد.

ابعاد آن عبارتند از 1890 در 833 در 660 میلی‌متر و درب‌های آن نیز تا زاویه 90 درجه باز می‌شوند. همچنین در پایان لازم به ذکر است که این محصول هم اکنون در بازار چین با تخفیف، 490 دلار قیمت دارد و برچسب قیمتی بدون تخفیف آن نیز 550 دلار است.

منبع: 

https://digiato.com/article/2022/05/09/xiaomi-mijia-cross-four-door-refrigerator-launches

[ بازدید : 4 ]

[ سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ] 11:16 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

پردازشگر گرافیکی پردازنده‌های رایزن 7000 قدرتی مشابه RTX 3060M خواهد داشت

شرکت AMD سال آینده از APU یا واحد پردازش سریع جدید رایزن 7000 فونیکس پرده برمی‌دارد. این پردازنده از لحاظ هسته‌های CPU و GPU ارتقا می‌یابد و قرار است وارد بازار لپ‌تاپ‌های ظریف و سبک شود. فونیکس مبتنی بر معماری RDNA 3 ساخته می‌شود و قدرتی در حد و اندازه انویدیا RTX 3060M خواهد داشت.

بر اساس جدیدترین توییت منبع آگاه، Greymon55 به نظر می‌رسد که پردازشگر گرافیکی رایزن 7000 فونیکس عرضه مهمی برای پلتفرم‌های قابل حمل از جمله لپ‌تاپ‌ها باشد. تحلیلگران انتظار دارند که معماری RDNA 3 بتواند در نسل بعدی APUهای ای‌ام‌دی، بازار پردازشگرهای گرافیکی پایین‌رده را به چالش بکشد. حالا این منبع آگاه در توییت خود احتمال داده که رایزن 7000 بتواند قدرتی در حد انویدیا جی‌فورس RTX 3060M داشته باشد.

ارتقای چشمگیر توان با رایزن 7000 فونیکس

دسترسی به قدرت پردازشگر گرافیکی RTX 3060 روی یک واحد پردازش سریع اتفاق بسیار جذابی خواهد بود. این اتفاق به‌ویژه زمانی جذاب‌تر می‌شود که بدانیم APUهای فعلی بازار قدرتی در حد GTX 1650 دارند. البته RTX 3060M که در این‌جا به آن اشاره شده، سریع‌ترین نسخه این پردازشگر نیست و در واقع به توان 60 وات محدود شده است.

AMD رایزن 7000

با این حال، رایزن 7000 فونیکس باید توان خود را بین هسته‌های CPU و GPU تقسیم کند و کل پردازش‌ها را با توانی در حدود 35 تا 45 وات انجام دهد. به‌علاوه، مدل خاص 3060M که مدل Max-Q نام دارد، می‌تواند به 20 وات توان بیشتر دسترسی داشته باشد که اختلاف میان این دو محصول را به 45 وات می‌رساند.

در خصوص مشخصات رایزن 7000 فونیکس، در شایعات قبلی آمده بود که این واحد پردازش سریع حداکثر 24 واحد رایانش دارد، اما با توجه به تغییرات RDNA 3 IP، این عدد می‌تواند تا 256 پردازنده استریم به ازای هر WGP یعنی در مجموع 1536 هسته برسد. با این حال، هنوز چیزی تایید نشده و باید منتظر گزارش‌های بیشتری در این باره بمانیم.

منبع: 

https://digiato.com/article/2022/05/10/amd-ryzen-7000-phoenix-could-rival-rtx-3060m

[ بازدید : 6 ]

[ سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 ] 11:16 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

اواپراتور یخچال چیست؟ ۳ علت یخ زدن اواپراتور یخچال

اواپراتور یخچال


اواپراتور چیزی نیست که زیاد باهاش سروکار داشته باشیم و چه بسا خیلی از ما حتی اسمش رو نشنیده باشیم. این تکه که در داخل یخچال پیمان داره یکتا از اجزای اصلی نمایندگی تعمیر یخچال ال جی سیکل سرمایش یخچاله. اگه این نام رو از تعمیرکار یخچالتون شنیده باشید شاید براتون سوال شده باشه که این تکه چیه؟ چه کاربردی داره؟ چطوری ویران میشه و علائم خرابیش چیه؟

برای پذیرش به این سوالات در این نوشتار با ما همراه باشید الی همه چیز رو درباره اواپراتور یخچال بهتون آموزش بدیم.


سیکل سرمایش یخچال چگونه است؟

برای اینکه درک بهتری از فن اواپراتور یخچال پیدا کنید لازمه راجع به سیکل گازی یخچال بدونید.

یخچال فریزرها برای ایجاد سرمای مطلوب از سیستم نسبتا پیچیده ای برخوردارن. اونها حائز یک سیکل گازی هستند, یعنی گاز مبرد درون یک چرخه در جریانه. این سیکل از تعداد زیادی تکه که وظایف مختلفی دارن تشکیل شده.


پخش‌کننده صوت

00:00

00:00

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و زیر کاربرد کنید.

با هم این چرخه رو از کمپرسور یا موتور رسیدگی میکنیم:


موتور یا کمپرسور قلب تپنده این سیکله و با انبساط و انقباض گاز درون موتور چرخه گازی شکل میگیره.

حتما میدونید که اگه گازی منقبض, یعنی فشرده بشه, تنگنا و دمای اون به خاطر افزایش جنبش ملوکولی گازها, افزایش پیدا میکنه. یعنی گاز با خپگی و دمای بالا از موتور خارج میشه.

 


بعد از سپری کردن مسیر کندانسور که مسیری پرپیچ و خم هست, گاز , حرارت و خفگی بالای خودش رو از دست دیتا و به سمت فیتر درایر حرکت میکنه.

در این مرحله گاز, ناخالصی و نم خودش رو از دست میده (فیلتر درایر این ناخالصی رو به خودش جذب میکنه) و به سمت مرحله بعد جنبش میکنه.

 


 لوله مویی مرحله بعدی سیکل گازی ماست. لوله ای بسیار باریک که خفگی در اون خیلی پایینه.

 


در مرحله بعدی لوله مویی به اواپراتور یخچال متصل میشه. گاز با فشار ناچیز و دمای ترازمند به درون اواپراتور پاشیده میشه. حالا حتما براتون سوال قبل میاد که گاز چطور با فشار ذیل به تو اواپراتور پاشیده میشه؟

اجازه بدید با یه مثال این سوژه رو شفاف کنیم.

 


هنگام آبیاری به وسیله شلنگ, اگه انگشتتون رو روی سر شیلنگ بگیرید و گذرگاه برونرفت آب رو کوچک کنید, آب بصورت پودری به اختناق بسیار به هوا پاشیده میشه. لوله مویی هم دقیقا مثل شیلنگ عمل میکنه. با این تفاوت که گاز به داخل اواپراتور پاشیده میشه. همین پاشش باعث جذب نم و گرمای پیرامون میشه.


جالبه بدونیدسرما چیزی نیست که بشه تولیدش کرد و به راستی یخچال فریزر برودت تولید نمیکنه، بلکه گرمای محیط رو به خود جذب و در نبود گرما, برودت برپایی میشه. در واقع اواپراتور وظیفه جذب حرارت و نم تو کابین یخچال فریزر رو داره.


 


در پیوستگی این سیکل, گاز از اواپراتور خارج شده و بدست لوله مکش به موتور باز میگرده.

تا اینجا کوشش کردیم سیکل گازی یخچال رو مختصرا روشنگری بدیم تا بتونید درک بهتری از اواپراتور و کاربردش داشته باشید. حال به موضوع اصلی یعنی اواپراتور بر میگردیم.

فن اواپراتور یخچال چیست؟

اواپراتور از تعدادی لوله مارپیچ که در یک جداره پیمان دارن ساختن شده. این لوله ها و جداره در واقع سطوح انتقال حرارت هستند که در اون ها مایع مبرد یا همان گاز یخچال با دریافت حرارت از مکان و محصولات, تبخیر میشه و همین فرمایش مایه سرد شدن فضای یخچال میشه.

اواپراتور یا تبخیر کننده بعد از لوله مویی قرار داره و خفقان در اون تدریجا زیر میاد. فشار زیر دمای جوش مبرد رو ذیل میاره و مایع به راحتی بخار میشه. با این شغل مقدار زیادی گرما از محیط اطراف ۵ علت ساده درباره همه یخچالها


انواع اواپراتور

در بخش خانگی اواپراتور ها به چند بخش بخش میشن:


 پوسته‌ای یا صفحه‌ای مشابه یخچال فریزر

قفسه‌ای مانند بعضی فریزرها

پره دار یا رادیاتوری همانند یخچال فریزرهای بدون برفک

اواپراتورهای صفحه‌ای

اواپراتورها صفحه‌ای از لوله های مارپیچ بلند، واقع در بین دو صفحه تشکیل شدن. انتهای این صفحات فلزی در خاتمه به هم جوش می خورن. اسم دیگه این اواپراتور ها تریزون هست و بهدلیل آسانی در تمیز شدن به طور وسیعی در یخچال ها و فریزر ها بهره‌گیری میشن.


اواپراتورهای قفسه‌ای

این اواپراتورها از لوله‌ مارپیچ بلندی ساختن شدن که توسط پره‌های عمود به آنها محکم میشن. این اواپراتورها به چهره گنجه قفسه طبقات فریزرها رو تشکیل میدن و سرما رو به صورت تماسی انتقال می دن.


اواپراتورهای پره‌دار

این نوع اواپراتورهای یخچال برای بالا بردن بهره وری سرماسازی تولید شدن و از لوله های مارپیچ بلندی ساخته میشن که پره‌هایی روی اون نصب شده الی با برپایی سطح مقطع بیشتر, جذب نم و حرارت رو بالا ببرن. به این پره ها اصطلاحا فین گفته میشه.


انواع اواپراتور یخچال از عقیده جابجایی هوا

۱. جابجایی هوا بصورت طبیعی

۲. جابجایی هوا بصورت اجباری


اواپراتور با جابجایی هوا بصورت طبیعی:

از این دسته از اواپراتورها در جاهایی بهره‌گیری میشد که احتیاج به سرعت ناچیز هوا بود و فرآورده دست کم نم رو از دست می‌داد. لازم به ذکره که این نوع اواپراتورها منسوخ شدن.


اواپراتور با جابجایی هوا بصورت اجباری:

در این حالت سرمای برپایی شده بدست اواپراتور به وسیله فن به گردش میاد. یعنی فن بکار رفته در محفظه اواپراتور, سرمای ایجاد شده رو به درون کابین یخچال فریزر پرتاب کرده و بهره وری شغل یخچال فریزر افزایش پیدا میکنه. در یخچال فریزر های نوین و معاصر بیشتر از این گونه جابجایی هوا استفاده میشه.

[ بازدید : 8 ]

[ شنبه 27 فروردين 1401 ] 11:21 ] [ آخرین اخبار حوزه تکنولوژی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]